הכנת שטר מטען (Air Waybill)

בהליך השילוח שטר המטען הינו המסמך החשוב ביותר, אשר מהווה תעודה מזהה למשלוח ומכיל את כל הפרטים החשובים ביותר, כמו פרטי השולח ופרטי הנמען.

לצורך מעקב וזיהוי, מכיל שטר המטען מספר בן 12 ספרות. לנוחיותך באפשרותך לעקוב אחר המשלוח שלך באופן נגיש ומהיר באתר האינטרנט, באמצעות אפליקציית מעקב המשלוחים של FedEx, תוכנות מעקב ובקרה, הנציג האישי שלך או במרכז שירות הלקוחות 1-700-700-339.

 


 

באמצעות תוכנת FedEx Ship Manager תוכל ליצור בעצמך את המשלוח שלך. תהליך פשוט שלוקח פחות זמן ,פחות כסף והכי חשוב מונע טעויות במשלוח.

טופס משלוח

  1. Sender's information- פרטי השולח. יש לציין את שם החברה, שם איש הקשר, טלפון ומספר חשבון בינלאומי ב-FedEx.
  2. Recipient information- פרטי הנמען. שם חברה, איש קשר, כתובת וטלפון נייד.
  3. Shipment Details- תאריך, שירות (יש לבחור ב- FedEx International Priority), סוג אריזה, מספר חבילות, משקל וערך.
  4. Shipment Contents- תיאור של תכולת המשלוח ויצירת חשבונית ספק.
  5. Billing Details- פרטי התשלום. ניתן לבחור בנפרד בין תשלום על ההובלה לבין תשלום על המסים במדינת היעד.

 


 

הכנת חשבונית ספק (Invoice

חשבונית הספק מכילה את כל המידע לגבי תכולת המשלוח. על מנת שהמשלוח שלך ישתחרר במדינת היעד במהירות ויעילות יש להקפיד למלא את החשבונית במלואה ולפרט ככל האפשר.

נא לשים לב לדגשים הבאים:

1. רצוי למלא את החשבונית על גבי דף לוגו עם פרטים מלאים של השולח והנמען, כולל כתובת, טלפון של הנמען  ושם  איש קשר.

2. תאור ברור ומפורט של תכולת המשלוח: למה משמש, ממה עשוי ולאיזו מטרה נשלח (לבדיקה, מכירה, תיקון וכו').

3. אם יש מספר סיווג מכסי של המוצר יש למלא - HARMONIZED CODE.

4. אם יש יותר מפריט אחד, יש לציין ליד כל פריט תאור מפורט שלו וערך לכל פריט - VALUE BREAKDOWN. לא מספיק ערך כולל של כל הפריטים, יש צורך בערך לכל פריט ובנוסף גם סכום כולל.

5. אין לתת לפריט ערך של 0, או לחלופין לרשום "ללא ערך" - משלוח כזה ייעצר במכס בגלל ערך לא ריאלי.

6. יש צורך לציין כמויות מדויקות של כל פריט. כשיש מוצר שעבר תיקון, יש צורך להוסיף גם את עלות התיקון, גם אם המוצר תחת אחריות ואין חיוב על התיקון.

7. יש לשים לב שהערך בחשבון הוא ריאלי כלומר אם יש מספר רב של פריטים, משקל גבוה, צריך להיות ערך הגיוני ולא נמוך מיי.

8. על חשבון הספק להיות חתום ע"י השולח.

9. בכל חשבון ספק יש צורך לציין את ארץ היצור ורצוי גם את שם היצרן. אם יש יותר מארץ יצור אחת, יש לציין ליד כל פריט היכן יוצר.

10. משלוחים לארה"ב יש לרשום על גבי החשבון ועל גבי השט"מ את מספר העוסק מורשה של הנמען - EIN# או TAX ID#, ציון מספר זה יזרז את שחרור של המשלוח בארה"ב, בעיקר משלוחים שערכם עולה על 2,000$.

11. משלוחים למדינות אירופה והשוק המשותף, נדרשים טופס מקור. מעל ערך 6,000 יורו אנו נפיק ונחתים המכס, מתחת לערך זה, על השולח להכין בגוף החשבון הצהרת יצואן מקורית וחתומה.

12. ליצואנים מוסמכים יש חותמת אשר פותרת מהכנסת הצהרה.

 


 

חשבונית ספק- דוגמא למילוי:

FROM::מאת

TO::אל

COMPANY:

שם חברה/שולח

RECIPIENT NAME:

שם מקבל

ADDRESS:

כתובת

COMPANY:

שם חברה

COUNTRY:

מדינה

ADDRESS:

כתובת

CITY:

עיר

CITY:

עיר

ZIP:

מיקוד

COUNTY:

מחוז

ZIP:

מיקוד

TEL:

טלפון

COUNTRY:

מדינה

ID NO:

מספר ת"ז/ח"פ

TEL:

טלפון

FAX:

פקס

 

Serial No

Number Of Packages

Weight

DESCRIPTION

QUANTITY

Unit value

VALUE for customs only

מספר סידורי

(במידה ויש יותר מסוג פריט אחד)

מספר חבילות במשלוח

משקל כל פריט

תאור מפורט של התכולה (סוג, מספר קטלוגי, שם מוצר, מספר מכס בין-לאומי, צבע וכד').

מטרת השילוח (מתנה UNSOLICITED GIFT, תיקון, אחריות, החזרה, דוגמאות וכד')

כמות פריטים

ערך של כל פריט בודד

ערך לצורכי מכס של כל סה"כ הפריטים מאותו הסוג.

יש לציין שם מטבע (USD, EURO וכד')

 

TOTAL

סה"כ כמות פריטים

סה"כ ערך למכס

מספר שטר מטען AWB:   (מופיע על גבי שטר המטען מצד ימין למטה)

ארץ ייצור MADE IN:

I DECLARE THAT THE ABOVE INFORMATION IS TRUE AND CORRECT TO THE BEST OF MY KNOWLEDGE.

חתימת השולח וחותמת חברה  SIGNATURE:

Via FedEx

** יש לחתום בעט כחול, לצלם 3 העתקים.

מקור ו-3 העתקים יש לתת לבלדר FedEx במעמד איסוף המשלוח

מומלץ להשאיר העתק נוסף ברשותכם לצורך מעקב עתידי

 

 

סוגי ניירת להורדה:

Invoice DownloadCommercial/Pro-Forma Invoice - הצהרה למכס על תכולת המשלוח בין אם למכירה או לא למכירה 

Invoice DownloadFCC - הצהרה למכס האמריקאי על מוצרי אלקטרוניקה בעלי יכולת שידור רדיו

Invoice DownloadTSCA - טופס הצהרה למכס האמריקאי על תכולה רעילה 

 

 

 

צרו עמנו קשר
מרכז שירות הלקוחות שלנו זמין עבורך שישה ימים בשבוע. באפשרותך גם לקבל תמיכה טכנית לאתר ולפנות באופן ישיר למחלקות החברה.



משלוחי יצוא