מערכת "שער עולמי" הינה המערכת החדשה של המכס.

מערכת "שער עולמי" הינה המערכת החדשה של המכס שתעלה לאוויר ב14 לינואר 2018. לאור זאת, ישתנו חלק מתהליכי העבודה של חברות הבלדרות מול המכס. 
השינוי העיקרי הינו ביטול הצורך ב"מסמך פיזי" של מסמכי היבוא בהליך השחרור ותהליך שכולו יהיה מעתה paperless.

 שינויים במדיניות המכס בתחום הבלדרות: 


חותמת איקון1. ייפוי כוח (כתב הרשאה) לסוכן מכס לביצוע פעולות מול המכס:
מעתה, יידרש ייפוי כח לכל משלוח שערכו מעל 1000$. ייפוי הכח יהיה תקף לתקופה שתיבחר על ידך מיום החתימה ולכלל המשלוחים הרלוונטיים. לנוחיותכם, ממצורף קישור ״דברי הסבר לכתב הרשאה״. ו- טופס המקוון אותו אנו ממליצים למלא
ולהעביר אלינו בהקדם על מנת להבטיח המשך עבודה רציפה.


paper icon2. תצהיר יבואן: מעתה ידרש תצהיר יבואן תקף לכל משלוח שערכו מעל 2000$.
מצורף בזאת קישור לתצהיר המקוון
מצורף בזאת  קישור לאתר המכס -   שאילתת נתוני ספקים בחו"ל
תצהירי היבואן, אם מולאו בעבר, תקפים ללא קשר לספק הלוגיסטי באמצעותו מתבצע השילוח.

email icon3. טיפול במסמכי יבוא ושחרור:
א. העברת מסמכי שחרור לסוכן המכסשל המעבר ל paperless המכס דורש מסמך מאושר דיגיטלית במקום המסמך הפיזי. ב-FedEx מתקבלת ניירת טרם הגעת המשלוח לארץ,
אנו נדאג להעביר את הניירת חתומה דיגיטלית למכס.
ב. צירוף Packing List - חובה לכל משלוח מעל אריזה אחת. יש להיערך מול הספקים להכנת ניירת זו.

עבודה עם כרטיס חכם:
לשם ביצוע כלל הפעולות, לרבות מילוי ושליחת טפסים וקבצים מקוונים למכס, נדרשים היבואנים להשתמש בכרטיס חכם של חברת קומסיין / personal ID.
מצורף בזאת קישור לאתר קומסיין ולאתר  Personal ID - לצורך הורדת טפסים להנפקת הכרטיס החכם.
הטבה מיוחדת ללקוחות FedEx בישראל: 
עבורכם, הוזלנו את עלות הכרטיס החכם ברכישתו באמצעות חברת ״ personalID ״. עלות הכרטיס ללקוחות FedEx בישראל הינה 175 ש״ח (כולל מע״מ) ל 5- שנים, במקום עלות של 380 ש״ח (כולל מע״מ) ל 4- שנים.

card icon

שמירת מסמכי יבוא:
עפ"י ההנחיות החדשות, חובת שמירת מסמכי היבוא חלה על היבואן. 
הנ"ל מתייחס למסמכים מסוג חשבון ספק ומסמך העדפה (אם רלוונטי) ניתן לשמור את המסמכים בשני אופנים:
א. שמירה פיזית של המסמכים המקוריים.
ב. סריקה ושמירת הקבצים באופן ממוחשב ע"פ הכללים "לניהול ארכיב דיגיטלי".

 

למידע נוסף והבהרות, אנא פנו לנציג היבוא שלכם ב- FedEx בישראל, או למייל:
FedEx_shaarolami@fdx.co.il

 

קישורים חשובים:


 

צרו עמנו קשר
מרכז שירות הלקוחות שלנו זמין עבורך חמישה ימים בשבוע. באפשרותך גם לקבל תמיכה טכנית לאתר ולפנות באופן ישיר למחלקות החברה.



משלוחי יבוא